Spørsmål og svar

Blir produktene fra Goboken sikkerhetstestet?

Alle bøker og produkter som selges fra Goboken skal være absolutt trygge og sikre for alle. Likevel kan vi ikke alltid forhindre at det oppstår feil ved enkeltprodukter. Derfor anbefaler vi deg å alltid kontrollere bøker og leker ved mottak og senere regelmessig for slitasjeskader. Dette er særlig viktig for barn under 3 år, som har en tendens til å putte ting i munnen.

Kan jeg avbestille hele eller deler av neste bokpakke?

Ja, selvfølgelig. Det kan du gjøre ved å logge deg inn på Min side.

Kan jeg kjøpe flere bøker enn månedens bok?

Selvsagt kan du det. Som kunde i Goboken får du bøkene til en lavere pris enn du ellers vil ha fått. Se butikken på hjemmesiden vår. Der finner mange bøker som kan passe akkurat ditt barn.

Kan jeg se bilde av neste måneds bok?

Du som er med i Goboken får anbefalt en bokpakke som er tilpasset barnets alder. Denne får du en grundig omtale av i e-post og på Min Side. Om du ikke synes pakken treffer helt, kan du velge noen annet.

Kan jeg motta en annen bok enn månedens bok?

Ja, det kan du så klart! Vi anbefaler en pakke, men du får flere alternativer å velge mellom om du ønsker noe annet.

Når jeg avbestiller neste bok, hvordan får jeg da vite hvilken bok jeg mottar gangen deretter?

Når du avbestiller, får du e-post med omtale av neste måneds bokpakke.

Kan jeg få tilpasset bøkene bedre for barnet?

Hvor raskt utviklingen går, varierer fra barn til barn. Dersom du føler at barnet ditt får for avanserte bøker, eller at du tvert imot føler at barnet ditt trenger mer utfordrende bøker, så kan vi justere anbefalingene våre. Du kan også fritt velge mellom andre bokpakker og lage en unik bokliste for nettopp ditt barn på Min Side.

Kan jeg gi tilbakemelding på bøker jeg har mottatt?

Ja! Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger, og vi setter pris på å høre hva du synes om bøkene våre. Fra Min side kan du velge å gi tilbakemelding på de bøkene du har mottatt. Du kan da legge inn både ris og ros av boken.

Kan jeg verve noen?

Klart du kan! Gå inn på verv en venn. Der legger du inn de opplysningene som trengs for å kunne registrere personen som kunde hos oss. Vervepremien din vil du motta så snart den nye kunden har blitt registrert hos oss. Du kan også spare vervepremien til senere dersom du heller ønsker det.

Kan jeg som kunde gjøre noe for å slippe å få regning for hver bokpakke?

Det enkleste er å betale med kredittkort. Alternativt kan du betale inn et høyere beløp på neste regning. Da vil ekstrabeløpet bli liggende på ditt kundenummer. Vi vil i forkant av neste måneds pakke ta hensyn til det du har betalt inn ekstra. Dersom beløpet dekker inn hele summen for neste bokpakke, så vil du ikke motta regning for denne.

Hvor lenge kan barnet mitt være kunde i Goboken?

Bøkene fra Goboken er til å vokse på, og vi har bøker som passer barn helt fra barnet er nyfødt til det er 6 år gammelt. Gode bøker og lesevaner gir barnet ditt et forsprang i språkutviklingen, samtidig som barnet blir glad i å lese. Begge deler er gull verdt når barnet begynner på skolen!

Når jeg handler i nettbutikken deres, kan jeg risikere å motta samme bokpakke senere?

Alle bestillinger føres inn i samme database. Denne registrerer hvilke bokpakker du har mottatt. På denne måten sørger vi for at du ikke mottar samme bok to ganger, enten du har fått den i en bokpakke, eller du har kjøpt den selv i nettbutikken. For å være sikker på at dette fungerer som det skal, er det svært viktig at du oppgir korrekt kundenummer når du bestiller fra butikken.

Får mitt yngste barn samme bøker som sine eldre søsken?

Hvis eldre søsken har vært kunder tidligere, er det viktig at vi får informasjon om dette. Da legger vi dere inn på det gamle kundenummeret. Dere vil da ikke få tilbud om de samme bøkene som dere allerede har kjøpt.

Er det noen forpliktelser i Goboken?

Som kunde i Goboken har du ingen forpliktelser, bare fordeler. Goboken stiller ingen krav til verken bindingstid eller minstekjøp, og du har selvsagt full retur- og avbestillingsrett. Ved retur betaler kunden selv returportoen.

Tilbyr Goboken AvtaleGiro eller e-faktura?

I Goboken brukes e-faktura og kredittkort som betalingsløsninger.  Gå inn på «Min Side» og klikk på «Mine opplysninger». Der kan du registrere ditt kredittkort. Nye fakturaer blir da trukket på kortet, og beløpet vil fremkomme på kredittkortregningen.

Hvordan melder jeg meg ut?

Det kan du gjøre ved å gå inn på Min side og klikke på Mine medlemskap. Velg aktuelt medlemskap og velg grønn knapp «Gå til medlemsservice». Du kan også ta kontakt med vår kundeservice på e-post eller telefon. Husk å oppgi kundenummer eller navn og adresse dersom du ikke benytter Min side.